søndag 6. oktober 2013

En nydelig høst

Dette har vært en nydelig høst, i alle fall her. Høsten er for meg synonymt med tur. Men denne høsten har graviditeten satt en liten stopper for de lengste turene. Heldigvis fikk vi til en liten familietur til Solum hytta, ei av Telemark Turistforenings hytter i Luksefjell. Hytta ligger fint til bare ett par kilometer fra veien, perfekt gå-avstand for 3 åringer og gravide med stor kulemage. På veien fant vi masse deilige blåbær som bare ropte etter å bli tredd på strå og spist på veien.

Godjenta syntes det er stor stas å pakke egen sekk og dra på hyttetur og hun hjelper gjerne til, både med vedkløyving og vannhenting. Det er faktisk så stor stas med egen sekk at det er vanskelig å få henne til å ta den av.

Kynnere, hovne ankler og et meget forskøvet tyngdepunkt har i det siste begrenset turene til tusleturer rundt Åletjern. Men egentlig så kan jeg jo ikke klage for jeg er jo i såpass form at jeg ikke har noe problemer med å komme meg ut, selv om det bare er på en bitte liten tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar